MENU

Emocijas patiesībā ir ļoti nestabila substance. Tad viņas ir, bet pēc brīža jau pazudušas – kā viļņi. Mēs varam tās aizturēt ilgāk vai palaist. 

Dažkārt gribās turēt pagātnes emocijas sev tepat blakus. Bet vai vajag? Cik gadus vilksi līdzi visus savus aizvainojumus? Tā bija sāpe, bet nu jau tā ir pieredze.

Kāpēc dažreiz ir tik grūti emocijas palaist prom?

Esmu atklājusi, ka mūsu egoisms ir vislielākais traucēklis palaist sāpes. Kā padarīt maigāku šo iekšēji bļaujošo bērnu, kurš nemitīgi grib pasauli pataisīt pēc sava parauga? Grib, lai visi kalpo viņa vēlmēm un iedomām.

Teorētiski, jo vecāki mēs paliekam, jo gudrākiem mums ir jākļūst un jāsaprot, ka visu nespējam regulēt pēc savām vēlmēm. Ar laiku mēs iemācamies pielāgoties realitātei un sadzīvot ar to. Praksē tas bieži nenotiek, jo cilvēki mēdz iesprūst pagātnes ieradumos, jo personības attīstība apstājās kāda noteikta iemesla dēļ.

  • viņš man toreiz nepateica, ko gribēju dzirdēt 
  • Viņš toreiz man nodarīja pāri 
  • Vīrieši ir cūkas
  • Es ienīstu savu māti vai tēvu

Ir frāzes, kuras diezgan bieži nākās dzirdēt no cilvēkiem, kas ir pielieti pilni ar aizvainojumu.

Ja cilvēks ir ļoti neapmierināts, tas nozīmē, ka viņa patiesās dzīves vēlmes nav piepildītas. Viņš ar agresiju cenšas regulēt citu cilvēku rīcību. Bieža agresija patiesībā ir zīme, ka cilvēka pašvērtējums ir zems un viņa raksturs ir vājš.

Ko var darīt? 

1. Saprast principu, pēc kāda strādā pasaule

Ja uztveram pasauli kā vienotu organismu un ka katrs esam maza šūniņa, kurai jāpilda savas funkcijas. Ja šūna izdomā, ka visiem ir jāpakļaujas viņas personīgajam mērķim, tā kļūst par vēža šūnu un organismu nogalina. Tas ir jāatceras katru reizi, kad mēģini regulēt cita dzīvi- lai tu nekļūtu par ļaundabīgu cilvēku.

2. Strādāt ar savu personību- nostabilizēt pašvērtējumu.

Cīņa ar savām traumām ir sarežģīta. Tā bieži vien ir cīņa ar dusmām un citām nepatīkamām emocijām. Kā to izcīnīt? Pareizākais, ko darīt, ir saprast, no kurienes rodās šis pašvērtējums? Kāpēc es sevi necienu? Vai tā ir pagātne? Visticamāk, ka jā. Bet sīkāk var iedziļināties psihoterapijas laikā. 

3. Mācīties pareizi izpaust savas emocijas. Un vispār izpaust tās, nevis turēt sevī

Vajag palaist. Palaist emocijas. Rakstīt, dziedāt, dejot, sportot, zīmēt, spēlēt meditēt. Jādara jebkas, kas tev palīdz izpausties uz āru.

Bet iesēsties tajā arī nevajag. Ja mēs nemitīgi dziedāsim nepatīkamas dziesmas, mēs vairosim spriedzi mūsu dzīvē. Mūzika pamatīgi ietekmē mūsu psihi un fizioloģiskās ķermeņa reakcijas un tas ir jāatceras. Visam ir jābūt balansā

CATEGORIES

AIZVĒRT
error: Content is protected !!